Nordic Walking neboli severská chůze je pohybová aktivita – chůze se speciálními holemi, která vás dostane do kondice…, do přírody…, do pohody.

Probuďte severskou chůzí své tělo a začněte používat i svaly, které při běžném pohybu moc nevyužíváte. Pozitivní účinky při pravidelném provozování na sebe nenechají dlouho čekat.

V Žamberku – pod vedením certifikované instruktorky od května 2015. Těším se, až se potkáme na některé z mých lekcí.

Soňa Šmajzrová

Nordic Walking

Severská chůze je jednou z nejblahodárnějších pohybových aktivit, která může výrazně zvýšit kvalitu Vašeho života.

Vytáhne Vás ven do přírody, protáhne Vám celé tělo, zbídačené nadměrným sezením, stereotypní prací či přemírou stresu. Osvěží Vaši mysl, pročistí hlavu a dopřeje Vám nová setkání.

Severská chůze neboli Nordic Walking je chůze se speciálními holemi. Jako sportovní aktivita je vhodná a dostupná téměř pro každého, v kterékoliv roční době. Doplněná o cvičení – jak protahovací, tak posilovací, je skvělým zážitkem, ke kterému se budete rádi vracet.

Při nordic walkingu zapojíte až 90% svalů v těle a zvýšíte spotřebu energie oproti běžné chůzi až o 46%. Zároveň provozujete zdravý sport, při kterém nezatížíte své klouby tvrdými dopady jako při běhu, ani nepřetížíte stehenní svaly jako při jízdě na kole.

zapojeni-svalu-nordic-walking

Zapojení svalů při pohybových aktivitách.

Komu je tato aktivita určena?

Všem – mladým i starším, trénovaným i méně zdatným, lidem s nadváhou i tělesným omezením.

Zkrátka všem, kteří:

  • se chtějí začít hýbat a dělat něco pro své zdraví,
  • chtějí zlepšit svou fyzickou i psychickou kondici a jsou na pohyb zvyklí,
  • mají zdravotní problémy a poradí se o pohybu s lékařem,
  • lidem, kteří rádi provozují pohybové aktivity ve skupině nebo naopak individuálně,
  • chtějí při sportování pobývat v přírodě, na čerstvém vzduchu.

Jaké jsou zdravotní přínosy aneb proč chodit s hůlkami?

  • Snížení tělesné hmotnosti (intenzivnější spalování kalorií a následné odbourávání nežádoucích tuků v těle).
  • Posílení kardiovaskulárního systému.
  • Prevence osteoporózy (řídnutí kostí).
  • Zlepšení metabolismu.
  • Snížení svalového napětí v oblasti pletence ramenního, páteře – krční, hrudní i bederní.
  • Odbourávání stresu a navozování psychické pohody.
  • Pozitivní sociální efekt – setkávání lidí se stejným zájmem.

To vše platí samozřejmě při pravidelném provozování severské chůze a ve spojení se zdravou stravou.

Jaké hůlky zvolit?

Na NW jsou určeny speciální hole, které jsou charakteristické:

– rukojetí – ergonomicky tvarovanou, z příjemného materiálu – nejčastěji korku,

– rukavičkou – speciálním poutkem, které umožňuje odraz z holí při chůzi,

– hrotem – nejlépe z tvrzené oceli.

Jsou velmi lehké (daleko lehčí než hole trekingové) a přitom pevné a pružné. Délka holí záleží na výšce postavy, délce paží i na stupni trénovanosti jedince .

S nákupem holí však nespěchejte  – doporučuji si nejdříve u mě hole vyzkoušet.
Typ a výšku holí s Vámi budu konzultovat na jednotlivých lekcích.

POZOR – trekingové (turistické) hole jsou pro severskou chůzi nevhodné.

  • 1
  •  
  •  
  •